۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵

گناوه در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

گناوه در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

گناوه- همزمان با ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) و همنوا با عرشیان و فرشیان، گناوه غرق در عزا و ماتم سالار شهیدان و یاران با وفایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایت‌مدار و دریادل شهرستان گناوه در عزای سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفایش  با برپایی مراسم عزاداری، سینه زنی و سخنرانی در مساجد، تکایا، حرم مطهر امامزاده  و محله‌های مختلف این شهر به سوگ نشستند.

 مردم شهرستان گناوه همگام با مردم دیگر نقاط کشور اسلامی ایران و سایر نقاط جهان در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان  اشک ماتم ریختند.

عزاداران با بر تن داشتن رخت عزا و سیاه پوش کردن سر درب مغازه‌ها، خانه‌ها و خیابان‌های شهر عزای امام سوم شیعیان و یارانش را برپا می کنند و شهر یکپارچه غرق در عزا و ماتم حسینی است.

دریادلان ولایت مدار گناوه با حضور درحسینیه‌ها و اماکن مذهبی با سینه‌زنی، زنجیرزنی و برپایی آیین های ویژه  عزاداری می کنند و شهر  یک‌سر در ماتم سالار شهیدان غرق در عزا است.

عزاداری‌های مردم گناوه که از ابتدای محرم آغاز شده است در شب تاسوعای حسینی با حضور پرشور عزاداران ادامه یافت  و عزاداران در سوگ فرزند رسول خدا و یارانش بر سر و سینه زدند.

شب گذشته و در شب تاسوعای حسینی شبی منسوب به علمدار رشید کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)  نیز همچون شب‌های پیشین ماه محرم از هر گوشه شهر صدای عزاداری سوگواران ابا عبدالله الحسین (ع)  به گوش می‌رسید و هیئت‌های زنجیرزن و سینه‌زن در تمام این مناطق به اجرای برنامه‌های خود با حضور انبوه عزاداران حسینی پرداختند.

مردم مومن و پاک سرشت شهر گناوه شب تاسوعا  با قرائت زیارت عاشورا و قرآن خوانی و با سینه زنی و عزاداری به شهدای کربلا اظهار ارادت کردند.

 تجمع بزرگ عزاداران حسینی بعد از ظهر امروز و در روز تاسوعا با حرکت دسته جات عزاداری  و هیئت های مذهبی  از خیابان‌های اصلی شهر به سمت مرقد سید رضا کاظمی از سادات جلیل القدر این شهرانجام می شود و  در آن محل مقدس تجمع پیدا می‌کنند.

همچنین در روز عاشورا  حرکت دستجات  عزاداری و هیئت های مذهبی از خیابان‌های اصلی شهر و بلوار امام خمینی، بلوار پاسداران و بلوار امام حسین علیه السلام   شروع می شود و  تجمع بزرگ عاشورائیان به رسم و سنت هر سال در محل امامزاده سلیمان بن علی (ع) در ساعت ۱۸ انجام خواهد شد.

کد خبر 4714935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha